Què passa si llences un petard encès dins d’una biblioteca plena de persones? Doncs que segurament els estudiants aixecaran el cap dels seus llibres i molts d’ells s’ajuntaran al voltant de l’explosió per comentar el que ha passat. Substitueix biblioteca per universitat pública i petard per Espai Europeu d’Ensenyament Superior i obtindràs la mateixa reacció.
Com no reaccionar si l’educació s’aboca encara més al mercat, permetent que siguin els interessos econòmics els que dictin el que cal estudiar i com fer-ho? Hem de tolerar que la competitivitat impregni totes les esferes de la societat, fins i tot un dels seus pilars fonamentals com és l’educació? Algú pensa que l’homogenització de l’ensenyament crearà societats millors, major riquesa cultural i persones més lliures?
Pagar per estudiar a casa? No gràcies, millor ensenyament presencial i de qualitat! És inqüestionable que l’entorn web permet utilitzar eines pedagògiques molt efectives. Volem Campus Virtuals però també universitats reals plenes de vida. Volem docents i alumnes a les aules fent cadascú la seva feina. Creiem que a través del monitor de l’ordinador, en la solitud de l’estudi desvinculat de companys i mestres, es dificulta enormement que l’alumne assoleixi la qualitat de l’aprenentatge i el grau de compromís necessari per progressar amb èxit en la seva formació. Històricament la universitat ha sigut una font de pensament crític on compartir i contrastar opinions, un espai de trobada de reivindicacions i lluites, un fruit i alhora una llavor de progrés i de civilització. Volem que continuï sent així durant molts anys més i per això hem creat Estudiants BiD.
A la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, com a moltes universitats europees, ens hem unit un grup d’alumnes per plantar-li cara a l’anomenat Pla de Bolonya i per compartir esperances, experiències i neguits. Estudiants BiD és una assemblea d’alumnes compromesos que volem trencar amb els tòpics que arrosseguen els bibliotecaris de ser subjectes passius obligats a actuar amb neutralitat. La neutralitat no ens pot condemnar a la inacció, al deixar fer que ja ens adaptarem, hem de posicionar-nos. Els bibliotecaris i documentalistes hem de ser crítics i ferms contra allò que considerem que dificulta la nostra feina. La mateixa professionalitat del col•lectiu ens ho exigeix, tenim una missió.
A Estudiants BiD ho tenim molt clar, independentment que es vulgui imposar a cop de directiva comunitària o a cop de porra:
ESPORGUEM BOLONYA!
Com no reaccionar si l’educació s’aboca encara més al mercat, permetent que siguin els interessos econòmics els que dictin el que cal estudiar i com fer-ho? Hem de tolerar que la competitivitat impregni totes les esferes de la societat, fins i tot un dels seus pilars fonamentals com és l’educació? Algú pensa que l’homogenització de l’ensenyament crearà societats millors, major riquesa cultural i persones més lliures?
Pagar per estudiar a casa? No gràcies, millor ensenyament presencial i de qualitat! És inqüestionable que l’entorn web permet utilitzar eines pedagògiques molt efectives. Volem Campus Virtuals però també universitats reals plenes de vida. Volem docents i alumnes a les aules fent cadascú la seva feina. Creiem que a través del monitor de l’ordinador, en la solitud de l’estudi desvinculat de companys i mestres, es dificulta enormement que l’alumne assoleixi la qualitat de l’aprenentatge i el grau de compromís necessari per progressar amb èxit en la seva formació. Històricament la universitat ha sigut una font de pensament crític on compartir i contrastar opinions, un espai de trobada de reivindicacions i lluites, un fruit i alhora una llavor de progrés i de civilització. Volem que continuï sent així durant molts anys més i per això hem creat Estudiants BiD.
A la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, com a moltes universitats europees, ens hem unit un grup d’alumnes per plantar-li cara a l’anomenat Pla de Bolonya i per compartir esperances, experiències i neguits. Estudiants BiD és una assemblea d’alumnes compromesos que volem trencar amb els tòpics que arrosseguen els bibliotecaris de ser subjectes passius obligats a actuar amb neutralitat. La neutralitat no ens pot condemnar a la inacció, al deixar fer que ja ens adaptarem, hem de posicionar-nos. Els bibliotecaris i documentalistes hem de ser crítics i ferms contra allò que considerem que dificulta la nostra feina. La mateixa professionalitat del col•lectiu ens ho exigeix, tenim una missió.
A Estudiants BiD ho tenim molt clar, independentment que es vulgui imposar a cop de directiva comunitària o a cop de porra:
ESPORGUEM BOLONYA!
m'encanta aquest text. el podríem posar a dalt de la pàgina
ResponElimina